Til DNT.no forside
Sommeråpning i Jotunheimen 2015. Multisport, tur over Besseggen og innebilder fra Gjendesheim.

Parkering for gjester på Gjendesheim

Overnattingsgjester på Gjendesheim turisthytte parkerer gratis ved turisthytta den eller de nettene man bor på hytta - men må betale som andre gjester ved langtidsparkering på Reinsvangen. Fra Reinsvangen går det shuttlebuss inn til Gjendesheim og Gjendeosen.

Publisert: 18. september 2023
Artikkel

Parkeringsplass for overnattende gjester

Skal du overnatte på Gjendesheim, skal du IKKE parkere på den offentlige parkeringsplassen Reinsvangen. Fortell i stedet parkeringsvaktene at du skal til Gjendesheim, og fortsett videre forbi Reinsvangen langs veien i snaut 2 kilometer helt til du ser Gjendesheim turisthytte og skilting ned til parkeringsplass for hyttas gjester.

Overnatting på Gjendesheim?

Så lenge du overnatter på Gjendesheim, er du velkommen til å parkere gratis ved turisthytta.

Lengre fjelltur?

Kjør bilen til Reinsvangen og ta skyttelbuss til Gjendesheim.
Gjendesheim har svært begrenset parkeringskapasitet. Derfor må gjester som går videre inn i Jotunheimen først kjøre bilen ned til den offentlige parkeringsplassen på Reinsvangen og parkere der. Fra Reinsvangen går det shuttlebuss inn til Gjendeosen jevnlig i forbindelse med alle båtavganger. Se mer info på www.gjendepark.no.

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem