Til Gjendesheim
Fjell

Om Gjendesheim

Gjendesheim er vakkert plassert ved de viktigste innfallsportene til den østlige delen av Jotunheimen. Blant erfarne fjellfolk, eventyrlystne nybegynnere, småbarnsfamilier og vennegjenger anses Gjendesheim for å være et utmerket springbrett året rundt. Husk å bestille opphold før ankomst!

Åpningstider på Gjendesheim
Bilder fra Gjendesheim. 25.06.2016.
Foto: Marius Dalseg Sætre DNTs tilbud
Publisert: 23. august 2023

Åpningstider på Gjendesheim

Gjendesheim er blant DNT-hyttene som har lengst sesong. Vi åpner dørene like før skoleslutt på våren og holder åpent til høstferien. På vinterstid holder vi normalt åpent fra vinterferien til over påske.

Lokalmat og servering på Gjendesheim
DNTs tilbud

Lokalmat og servering på Gjendesheim

Slik kommer du deg til Gjendesheim
Inspirasjon

Slik kommer du deg til Gjendesheim

Området rundt hytta

Rett utenfor dørstokken til Gjendesheim venter eventyrlige fjelleventyr, spektakulære 2000-meterstopper og verdensberømte Besseggen og Gjende. På hytta får du nydelig lokalmat og drikke og moderne peisestue med utsyn inn mot hjertet av Jotunheimen. Sjekk ut våre spennende aktiviteter, kurs og arrangementer gjennom fire eventyrlige årstider!

Tilrettelegging for funksjonshemmede

God adkomst til fellesarealer i 1. etasje i hovedbygning med rullestol.

Skoleklasser og lignende grupper

Gjendeheim tar gjerne i mot skoleklasser.

Hyttas bestyrere er godt kjent rundt hytta og kan gi god informasjon om turmuligheter, aktuelle aktivitetssteder og annen praktisk informasjon.

Webkamera

Lurer du på hvordan det ser ut hos oss nå? I vårt webkamera får du siste bilder fra forholdene rundt hytta og over besseggen.

Se webkamera