Til Turtips
Fottur

Fjellturer fra Gjendesheim

Med Gjendesheim som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer og lengre "ekspedisjoner". Nærområdet byr på alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. Ta båten på Gjende, eller gå en av klassikerne i området. Fra Gjendesheim har du mange muligheter!

Fjellturer

Fotturer ved Gjendesheim
Publisert: 20. september 2023

Fotturer ved Gjendesheim

Gjendesheim er et perfekt utgangspunkt for mange fotturer. Alt i fra Huldrestigen i Sjodalen til lengre dagsturer som Besseggen.

Toppturer til fots fra Gjendesheim
Publisert: 19. september 2023

Toppturer til fots fra Gjendesheim

Hytte til hytte turer fra eller via Gjendesheim
Mari Stephansen på Vinjerock. Artikkel
Publisert: 20. september 2023

Hytte til hytte turer fra eller via Gjendesheim

Besseggen - klassiker året rundt!

Lysten på en luftig fjelltur? Besseggen er et turminne for livet for den som er godt forberedt. Skal du gå Besseggen, er Gjendesheim et naturlig valg å overnatte på. Her går det bilvei helt til hytta, gratis parkering for overnattingsgjester og ombordstiging på Gjendebåten noen få skritt unna. God tur! På denne siden finner du all nødvendig info om turen over Nord-Europas mest besøkte fjellrygg.

Les videre

Tips til sykkelturer

Jotunheimen er et eldorado for elsykkel! Direkte fra dørstokken på Gjendesheim finner du storslått natur, eventyrlig utsikt, nasjonal turisveg, storslåtte fjellsjøer og levende setergrender.

Se våre turtips på to hjul

Gjendebåten

Gjendebåten tar deg inn til hjertet av Jotunheimen. Husk at du må booke billett før avgang – så er du garantert plass på avgangen du ønsker og slipper all kø på brygga.

Bestill billett på båten

Leie av turutstyr- og bekledning

I en verden der forbruk og klimautslipp er alt for høye, vil vi gjerne gjøre fjellturen lettere å bære - både for deg, miljøet og kloden. Å leie turutstyr er en klimabidrag!

Lei turutstyr og turbekledning